Lokale marketing is een belangrijk onderdeel van jouw strategie. Je laat namelijk mensen lokaal aan je binden. Door de mensen duidelijk te laten zien wat je doet weten ze ook wat je voor hen kunt betekenen. Als bedrijf moet je ervoor zorgen dat ze je jouw lokale functionaliteit gaan waarderen. Waarom? Je zult dan merken dat ze ook sneller en regelmatig gebruik zullen maken van jouw product of dienst. We hebben een aantal tips voor je verzameld om je lokale marketing tot een succes te maken!

Tip 1

Laat duidelijk zien wat jij nu echt voor de lokale klanten betekent!

De mensen hebben een probleem en jij komt met de oplossing. Laat zien hoe jij de problemen voor hen kan oplossen, maar ook vooral wat andere mensen over jouw bedrijf zeggen. Klantenreviews zijn namelijk nog meer waard dan een verhaaltje die je vertelt aan de mensen waarom jij zo goed bent.

Tip 2

Haak in op lokale evenementen

Lokale evenemente worden voornamelijk bezocht door jouw potentiele klanten. Laat daarom je gezicht zien en zorg dat je betrokken raakt bij de evenementen in jouw omgeving. Worden er niet heel veel lokale evenementen georganiseerd? Begin dan met het organiseren van jouw eigen local event! De mensen komen dan direct in aanraking met jouw bedrijf en is de perfecte kans om mensen aan je te binden.

Tip 3


Gebruik lokale gezichten in jouw marketing! 

Bedenk leuke acties, spar met collega’s en het marketing team van het hoofdkantoor en maak leuke content hiervan. Mensen vertrouwen bekende gezichten sneller dan de fotoshoot gezichten uit de landelijke campagnes. 

Tip 4

Online local targeting

Vergeet natuurlijk niet om het online gedeelte mee te nemen binnen jouw strategie. Local targeting helpt jouw bedrijf namelijk om in contact te komen met mensen die opzoek zijn in jouw dienst of product.

Tip 5

Gebruik lokale hashtags #

Social media is dé plek om jouw publiek binnen no time te bereiken. Door gebruik te maken van relevante hashtags bij je post weet je zeker dat deze onder de ogen komt van jouw doelgroep. Gebruik bijvoorbeeld hashtags met jouw plaatsnaam erin of van lokale gebeurtenissen indien dit van toepassing is. Hoe meer hashtags hoe meer ogen er naar jouw gaan. Probeer echter wel om alleen gebruik te maken van relevante hashtags met betrekking tot jouw post.